Regulamin Polskiej Szkoły Sobotniej przy St. Mary’s College w Hull
1. Postanowienia ogólne
1.1. Polska Szkoła Sobotnia przy St. Mary’s College w Hull (dalej: „Szkoła”) jest organizacją non-profit, zarejestrowaną pod numerem 1199666, prowadzoną przez grono trustees, dyrektora i zastępcę dyrektora. 1.2. Głównym celem Szkoły jest nauczanie języka polskiego oraz przekazywanie polskich tradycji, wartości i historii. 1.3. Szkoła funkcjonuje w soboty zgodnie z ustalonym harmonogramem zajęć.
2. Zasady przyjmowania uczniów
2.1. Za rekrutację do Szkoły odpowiada dyrektor Szkoły oraz wyznaczone przez niego osoby. 2.2. Rekrutacja przeprowadzana jest raz w roku w wyznaczonym terminie, w sposób określony przez dyrektora Szkoły – stacjonarnie lub zdalnie. Informacje o rekrutacji podawane są do wiadomości publicznej za pomocą strony internetowej oraz portali społecznościowych. 2.3. Rodzice/opiekunowie prawni chcący zapisać dziecko zobowiązani są dostarczyć wypełniony i podpisany „Formularz Rejestracyjny” zgodnie z zasadami rekrutacji w wyznaczonym terminie. 2.4. Rodzice uczniów Szkoły mogą złożyć wniosek o legitymację szkolną dla swojego dziecka na dany rok szkolny. 2.5. Szkoła zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia rekrutacji uzupełniającej, informując o tym rodziców. 2.6. Szkoła przyjmuje dzieci od 4. roku życia. 2.7. Przydział miejsc w Szkole następuje według następującej kolejności: a) rodzeństwo uczniów obecnie uczących się w Szkole oraz dzieci pracowników i wolontariuszy Szkoły, b) dostarczenie dokumentów w terminie, c) odległość zamieszkania od Szkoły. 2.8. Zapisanie dziecka do Szkoły jest równoznaczne z akceptacją obowiązującego programu dydaktyczno-wychowawczego oraz zobowiązaniem do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
3. Organizacja zajęć
3.1. Zajęcia w Szkole odbywają się na podstawie ustalonego kalendarza na rok szkolny. Kalendarz publikowany jest na stronie internetowej Szkoły nie później niż 1 września danego roku szkolnego. 3.2. Zajęcia w Szkole odbywają się w godzinach 9:00–12:30. 3.3. Czas trwania poszczególnych zajęć edukacyjnych w klasach ustala nauczyciel prowadzący, zachowując ogólny czas zajęć. 3.4. Za organizację i sposób realizacji programu w klasie odpowiada nauczyciel. 3.5. W trakcie zajęć lekcyjnych przewidziana jest dwudziestominutowa przerwa śniadaniowa. 3.6. Szkoła zastrzega sobie prawo do zmiany godzin rozpoczęcia i zakończenia lekcji oraz lokalizacji zajęć w trakcie trwania roku szkolnego. 3.7. Szkoła ma prawo odwołać zajęcia z przyczyn niezależnych od niej.
4. Opłaty
4.1. Opłata za naukę ustalana jest przez dyrektora Szkoły na cały rok szkolny w oparciu o zatwierdzony budżet. 4.2. Budżet i opłata za naukę są ustalane corocznie, przyjmując jako okres rozliczeniowy rok szkolny. 4.3. Wysokość opłat publikowana jest co roku na stronie internetowej Szkoły. Podane ceny dotyczą jednego trymestru, a rok szkolny składa się z trzech trymestrów. 4.4. Opłaty należy regulować na początku każdego trymestru zgodnie z dostępnymi metodami płatności ustalonymi przez Szkołę. 4.5. Nieobecność ucznia na zajęciach nie zwalnia z konieczności uiszczenia opłaty za naukę. 4.6. W przypadku rezygnacji dziecka z nauki w Szkole należy zgłosić ten fakt pisemnie w sekretariacie lub za pomocą e-maila. Opłata przestaje być naliczana od rozpoczęcia następnego trymestru po zgłoszeniu rezygnacji. W przeciwnym razie rodzic zobowiązany jest do zapłaty czesnego za każdy niezgłoszony trymestr do końca danego roku szkolnego.
5. Uczeń
5.1. Uczniami Szkoły mogą być wszystkie dzieci w wieku od 4 lat, które chcą uczyć się języka polskiego i innych przedmiotów w języku polskim. 5.2. Uczeń zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu oraz postanowień zawartych w Statucie Szkoły. 5.3. Uczeń ma obowiązek dbania o czystość i poszanowanie mienia szkolnego. 5.4. Uczeń zobowiązany jest do przestrzegania poleceń nauczycieli, dyrekcji oraz osób odpowiedzialnych za jego bezpieczeństwo. 5.5. Zabrania się:
opuszczania terenu szkoły w czasie zajęć (9:30–12:30),stosowania przemocy fizycznej lub słownej,przyprowadzania zwierząt,przynoszenia papierosów, alkoholu i innych niedozwolonych substancji,posiadania włączonego telefonu podczas zajęć i przerw.
5.6. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zaginięcie lub zniszczenie przedmiotów wartościowych przynoszonych przez uczniów.
5.7. W przypadku złamania Regulaminu stosuje się następującą procedurę:
upomnienie słowne,list do rodziców,możliwość wydalenia ze Szkoły.
6. Rodzice
6.1. Wszyscy rodzice dzieci uczęszczających do Szkoły należą do Rady Rodziców. 6.2. Rodzice zobowiązani są do:
punktualnego przyprowadzania i odbierania dzieci,odpowiedzialności za dziecko przed rozpoczęciem zajęć,upoważnienia innej osoby do odbioru dziecka,kontrolowania postępów w nauce i pomocy w odrabianiu prac domowych,regularnego posyłania dzieci na zajęcia,terminowego uiszczania opłat,uczestniczenia w zebraniach,informowania szkoły o nieobecności dziecka i zmianie danych kontaktowych. 6.3. Rodzice ponoszą odpowiedzialność finansową za szkody wyrządzone przez dziecko.
7. Bezpieczeństwo i zasady zachowania
7.1. Uczniowie zobowiązani są do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i szacunku wobec nauczycieli oraz rówieśników. 7.2. Na terenie Szkoły obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych podczas zajęć i przerw (z wyjątkiem uzgodnionych sytuacji). 7.3. Wszelkie incydenty powinny być zgłaszane nauczycielom lub dyrekcji.
8. Postanowienia końcowe
8.1. Regulamin obowiązuje od dnia jego ogłoszenia. 8.2. Wszelkie zmiany muszą być zatwierdzone przez trustees oraz dyrektora Szkoły.
Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z polityką GDPR Szkoły.